بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از گمرک بازرگان و پایانه مرزی پلدشت/ تعیین تکلیف ۲۲۴ دستگاه از ماشین آلات راهسازی موجود در گمرک بازرگان 

18:32 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۲۶۷
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از گمرک بازرگان و پایانه مرزی پلدشت/ تعیین تکلیف ۲۲۴ دستگاه از ماشین آلات راهسازی موجود در گمرک بازرگان 
  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بازدید از گمرک بازرگان و پایانه مرزی پلدشت گفت: به غیر از ماشین آلات راهسازی، اموال متروک دیگری نیز در این گمرک موجود است لذا به دادستان ماکو و رئیس سازمان اموال تملیکی استان دستور داده شد ظرف ۱۰ روز اموال مربوط به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف و از گمرک خارج گردند.

خبرگزاری میزان -  ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به منظور پیگیری روند تعیین تکلیف ماشین آلات راهسازی موجود در گمرک بازرگان از آن بازدید کردند.


عتباتی در حاشیه این بازدید بیان داشت: پیرو جلسه هفته گذشته ریاست قوه قضاییه و در راستای اجرای دستورات و تاکیدات وی مبنی بر بازدید وتعیین تکلیف سریع اموال توقیفی در گمرکات استان با ورود دستگاه قضایی و صدور دستورات لازم از ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی موجود در این گمرک تنها ۲۶ دستگاه باقیمانده و بقیه تعیین تکلیف شدند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در این بازدید ملاحظه شد به غیر از ماشین آلات راهسازی، اموال متروک دیگری نیز در این گمرک موجود است لذا به دادستان ماکو و رئیس سازمان اموال تملیکی استان دستور داده شد ظرف ۱۰ روز اموال مربوط به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف و از گمرک خارج گردند.


یکی از موارد دیگری که مورد تاکید قرار گرفت: نظم و انضباط در نگهداری اموال موجود در این گمرک و فضا سازی مناسبت بود، چرا که گمرک بازرگان بزرگترین گمرک زمینی کشور و به عنوان آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

لازم به ذکر است: عتباتی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قبل از این از پایانه مرزی پلدشت نیز بازدید کرده بودند و نحوه ارائه خدمات رسانی در زمینه ترانزیت کالا از این پایانه مرزی را مورد ارزیابی قرار داند و ضمن تاکید بر اهمیت پایانه‌های مرزی در صادرات و رونق تولید و اشتغال توصیه‌هایی را برای بهبود خدمت رسانی بهتر ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین در مورد درخواست رئیس پایانه مرزی پلدشت در مورد نبود دستگاه ایکس ری قول طرح این مشکل و مساعدت قانونی از طریق متولیان امر را داد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *